Weinig nieuws bij Emerce Conversion Event


Emerce Conversion EventHet Emerce Conversion Event was doorspekt met open deuren. Conversie optimalisatie is belangrijk en betekent dat je steeds weer moet bekijken en testen of een klikpad (funnel) optimaal is ingericht om tot hoge conversies te komen. Bedankt voor deze bijdrage, dat wisten we inmiddels al.

De grap is wel dat dit besef nu bij veel organisaties noodgedwongen gaat leiden tot actie. De budgetten  voor grote en meeslepende nieuwe internetprojecten worden ingeperkt en doorontwikkeling en optimalisatie van websites is ineens sexy. Het levert namelijk tegen beperkte kosten veel winst op. En dat willen managers in tijden van crisis natuurlijk graag horen.

Ik vroeg me jaren geleden af hoe ik managers zover kon krijgen om te denken in user centered (re)design. Ik was in die tijd al blij dat een manager notie had van statistieken en het feit dat er op internet veel gemeten kan worden. De stap naar een continue optimalisatiecyclus was er een die ik tot op heden niet kon zetten. Het opleveren van een nieuwe website is immers vele malen betekenisvoller naar de buitenwereld: kijk ons eens opleveren.

Nu de crisis budgetten doet verdwijnen als sneeuw voor de zon, had ik graag op het Emerce Conversion Event gehoord welke expertise ik in huis moet hebben om tot conversie optimalisatie te komen. Had ik daarnaast graag geweten hoe ik continue testen en hertesten technisch mogelijk maak. En voorts hoe je het beste wijzigingen doorvoert. Maar nee het Event bleef steken op het niveau van wat is conversie optimalisatie en wat is multivariaat testen. 

Het was wel leuk om met collega internetgeeks eens bij te praten en vast te stellen dat we het allemaal weten, maar dat we nu ook echt eens actie moeten gaan ondernemen. Ik heb er zin in!

[Hashtag Emerce Conversion Event: #ce10]

Een gedachte over “Weinig nieuws bij Emerce Conversion Event

  1. het verbaasd mij altijd weer te merken, dat wanneer het gaat over managers, dat we/ik daar niet blij van worden, dat het een groep mensen betreft waar je eigenlijk niets aan hebt, maar ze hebben het voor het zeggen….nee geef mij dan maar de mensen op de werkvloer, daar kunnen we iets mee!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s